23948sdkhjf

SolarSack flirter med det indiske marked

Virksomheden Solar Sack, der har udviklet en plastpose der ved hjælp af UV-lys renser drikkevand, kan være på vej ind på det indiske marked.

I hvert fald er virksomheden netop blevet optaget i acceleratorprogrammet Nordin, der med Industriens Fond i ryggen hjælper danske virksomheder med at få en fod indenfor på det indiske marked.

Nordin udvælger løbende de virksomheder, som skal med på turen til Indien, og der er altså allerede sat navn på 12 ud af 24 virksomheder, der skal på indisk eventyr i 2021.

- Et godt fit

SolarSack er en genopfyldelig vandbeholder, der forbedrer SODIS-metoden (Solar Water Desinfection), som en sikker måde at rense vand på. Ved at udnytte UVA- og UVB-stråler sammen med varme fra solen dræber SolarSack mere end 99,99 procent af farlige patogener i forurenet vand.

Derfor er SolarSack en oplagt løsning i Indien, lyder det fra virksomheden selv.

- Indien er det land hvor flest mennesker ikke har adgang til en sikker vandkilde. Da SolarSacks mission er at give mere end 1 milliard mennesker adgang til rent drikkevand, mener vi, at der et godt fit mellem vores mission, produkt og behovet i Indien, siger Johan Jensen fra SolarSack.

Og derfor er muligheden for hjælp til en indisk entre kærkommen, siger han.

- Nordin programmet er sammensat af organisationer baseret i India, der kan gøre os i stand til at indsamle lokale markeds- og brugerdata. Vi er dybt afhængige af den lokale viden, som Nordin leverer, når vi bringer vores produkt på markedet, siger han.

Mange er tilbageholdende

Nordin tager den enkelte virksomhed gennem et program af forskellige lærerige udfordringer med eksperter inden for forretningsudvikling på det indiske marked, samt introduktion til potentielle forretningspartnere og kunder, og sørger for, at de danske virksomheder får den bedst mulige start på det indiske marked.

- Nordin er sat i verden for at hjælpe danske SMV’er penetrere et svært indisk marked. Mange dygtige danske SMV’er er tilbageholdende med at gå ind på det indiske marked, da de ofte ikke ved hvordan, de skal gribe opgaven an. Indien har et ry for at være et kompliceret marked i forhold til at opnå et stærkt netværk af forretningsforbindelser, samt det kan være et svært marked at afkode politisk, siger Mikkel Beyer Mogensen, project manager, Nordin.

Om Nordin

Projektet er støttet af Industriens Fond, og er derfor gratis at deltage i for de udvalgte danske SMV’er. Projektet er et partnerskab mellem Asia House Denmark, Green Innovation Group, ICDK og DI India, med Innovation Centre Denmark som samarbejdspartner. 

Ansøgningsrunden for i år er stadig åben for alle danske SMV’er og kører indtil slut september. Der søges i alt 24 virksomheder, hvor af der allerede er udvalgt 12. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094