23948sdkhjf

Plastkampagne volume II indeholder både film om plast og nyt plastspil til skoleelever

Plastindustrien har for nylig søsat anden omgang af den stort opsatte plastkampagne  ’Realistisk om plast’.

I denne omgang er adm. direktør Thomas Drustrup kommet i 'Den varme plaststol', hvor han forholder sig til en række kritiske synspunkter, der gennem det seneste år er fremkommet på de sociale medier.

Derudover kan man se film om genanvendelse, og et nyt undervisningsspil til udskolingen er på trapperne.
- Mindst 3,5 millioner danskere har allerede stiftet et digitalt bekendtskab med kampagnen, som nu bliver relanceret med nyt indhold, der blandt andet har fokus på genbrug, genanvendelse og plastens rolle i byggeriet, forætller kommunikationschef Lars Hall Bæk Farsøe.

Medlemmer af Plastindustrien kan få adgang til at downloade alle film, animationer, præsentationer og grafikker fra kampagnen via den digitale indholdshub, som du kan bruge i din egen eller i din virksomheds kommunikation.

– Vi har set frem til at løfte sløret for det nye indhold, og jeg håber, at branchen i lighed med tidligere vil bakke op ved fx at dele film via deres digitale kanaler, siger Lars Hall Bæk Farsøe.

Det nye undervisningsspil ’Tjek på plast’ er målrettet udskolingen i folkeskolen samt ungdomsuddannelserne. ’Tjek på plast’ og spillets medfølgende lærervejledning er udviklet i samarbejde med Naturfagskonsulenten Ulla Hjøllund Linderoth. Det gennemgår emner som bioplast, mikroplast, genanvendelse og andre områder, som i forvejen indgår i undervisningen i udskolingen og på ungdomsuddannelser. Spillet er designet til nemt at kunne bruges i undervisningen i flere fag, og det kan samtidig anvendes i større tværfaglige forløb eller emneuger om plast.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094