23948sdkhjf

Nuancer søges: Plastindustrien søsætter ny, realistisk kampagne om plast

Brancheforeningen Plastindustrien lancerer mandag en stor kampagne ’Realistisk om plast’, som skal være med til at nuancere opfattelsen af plast.

Debatten om plast er alt for sort/hvid, og det skal der laves om på, fortæller Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien.  

- Hele plastbranchen oplever, hvordan plastens image er under pres i befolkningen. Derfor vil vi med den nye kampagne gøre vores til at starte en mere frugtbar dialog op om plastens fordele og egenskaber. Kampagnen adresserer selvfølgelig også de miljøudfordringer, som vi alle skal bidrage til at få løst, siger Thomas Drustrup, administrerende direktør i Plastindustrien.

En af problemerne i debatten om plast er blandt andet, ar der er for mange sejlivede myter og påstanden uden dokumentation, siger han.

- Jeg håber, at kampagnen kan sætte gang i en sneboldseffekt, så vi får en mere nuanceret samtale om plast. Helt konkret kommunikerer vi, at plast er et utroligt nyttigt materiale i rigtig, rigtig mange sammenhænge. Uanset om det er i supermarkedet, på hospitalet, på byggepladsen eller i hjemmet, siger Thomas Drustrup.

Image spænder ben

Kampagnen indeholder en bred pallette af elementer i form af bl.a. film, printannoncer, outdoor-reklamer, digital markedsføring, casevideoer, virksomhedsarrangementer og et online dilemmaspil.

Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien, fortæller:

- Vi kan se, hvordan plast nogle gange bliver uretmæssigt udråbt til syndebuk i en politisk kontekst, hvilket hverken gavner klimaet eller branchens muligheder for at skabe nye arbejdspladser. Imagepresset har også betydning for vores muligheder for at tiltrække unge til vores erhvervsuddannelser, mens det heller ikke bliver lettere for danske plastvirksomheder at rekruttere dygtige medarbejdere. Kampagnen kan forhåbentlig være med til at vende den udvikling, siger han.

Lanceringen af ’Realistisk om plast’ består bl.a. af en række helsidesannoncer i Berlingske, Jysk-Fynske Medier og Nordjyske samt outdoor-reklamer i flere af landets største byer.

Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141