23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Plastforum
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Del siden
Annonce

Apps kan styrke arbejdsmiljøet – hvis de bruges rigtigt

Flere og flere udbydere tilbyder apps, der skal være med til at forbedre virksomheders arbejdsmiljø. Ifølge en artikel fra Magasinet Arbejdsmiljø viser en ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA), at apps kan være et effektivt værktøj til at styrke arbejdsmiljøet – men kun hvis de er troværdige, brugervenlige og bliver fulgt op i organisationen.

NFA ser både fordele og udfordringer

I Studiet kommer NFA frem til, at der både er potentialer og udfordringer ved at rykke arbejdsmiljøet over på medarbejdernes smartphones. Apps kan gøre en stor forskel for arbejdsmiljøet, når bare arbejdspladsen er bevidst om, hvordan de bruges.

En af de store fordele er, at medarbejderne hurtigt og nemt kan give løbende feedback. Hvis man oplever en nær-ved ulykke, kan man med sin smartphone tage et billede og rapportere hændelsen med det samme i stedet for, at man skal gå og huske det indtil næste gang, man er på kontoret eller til næste møde. På den måde flyttes arbejdsmiljøet ind på en platform, som alle har lige ved hånden. Det giver både et mere kontinuerligt fokus på sikkerhed og trivsel – og kan engagere flere medarbejdere i arbejdsmiljøarbejdet.

Rapporten understreger dog også, at apps ikke må være på bekostning af det organisatoriske blik og endelig ikke må erstatte de fælles arbejdsmiljødrøftelser.  
Samtidig er det centralt, at man som virksomhed har blik for, hvem afsenderen af den app, der implementeres er, for det kan være svært at vurdere troværdigheden af de mange udbydere. Her er det vigtigt, at man vælger en afsender, man har tillid til, så man for eksempel ved, at app’en bliver vedligeholdt, at datasikkerheden er i orden, og at der er faglig viden bag.

Kilde: Magasinet Arbejdsmiljø

 

Her er en af de apps, du kan have tillid til

Hos Avidenz får I netop denne kombination af fordele og troværdighed i vores app til styring af arbejdsmiljøet via SOSWEB: En brugervenlig app, hvor medarbejderne blandt andet nemt kan indrapportere nær-ved ulykker eller risici og dokumentere det med et billede af situationen på stedet. Og samtidig en leverandør med solid arbejdsmiljøfaglighed som autoriseret arbejdsmiljørådgiver gennem mange år, så I kan have fuld tillid til både system og indhold.
Den faglige ekspertise som rådgivningsvirksomhed får I også med i lommen. 

Læs mere om SOSWEB her.

 

Kontakt os

Har I spørgsmål til SOSWEB eller andet vedrørende jeres arbejdsmiljøarbejde, så kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk

Avidenz A/S
Magnoliavej 6
5250 Odense SV
Odense Kommune
Danmark
CVR nummer: DK28124341

Kontaktperson

KML
Kristina Munch Larsen
Kommunikations- og marketingmedarbejder
kml@avidenz.dk
BREAKING
{{ article.headline }}
0.072