Differentiering gennem design – 93% gør det.
Hvis du vil foran – må du nødvendigvis gøre ting anderledes. Kan det svare sig?
I en tid hvor produkter og services i stigende grad ligner hinanden, bliver differentiering en nødvendighed – ikke et valg. Spørgsmålet er, hvordan man som virksomhed adskiller sig på en meningsfuld og værdifuld måde. Her er design en nøglefaktor.
I undersøgelsen Design Delivers 2025 svarer hele 93% af virksomheder, der arbejder aktivt med design, at det styrker deres konkurrenceevne. Design handler ikke (kun) om æstetik. Det handler om at forme, hvordan virksomheden møder sine kunder – funktionelt, visuelt og værdimæssigt.
Artlinco har udviklet Raaco Boxxser (Se casen). Et system af modulære bokse, hvor funktionalitet, visuel identitet og brugervenlighed blev designet som ét samlet koncept. Resultatet var en patenterbar løsning, som differentierede Raaco i et konservativt og konkurrencepræget marked.
Baggrund: Dansk Design Center har i samarbejde med DI og Megafon, gennemført en omfattende og repræsentativ analyse blandt over 600 danske virksomheder i 2025 over deres erfaring med brug af design.
Kontakt os for at høre mere om den forskel design og innovation kan gøre for dig.