23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Mere end 1700 påbud vedr. Arbejdspladsvurderingen (APV)

Arbejdstilsynet gav mere end 1700 påbud til virksomheder vedrørende Arbejdspladsvurderingen (APV) i 2024. Det viser nylig opgørelse, og det vidner om, at der stadig er et behov for at gøre opmærksom på reglerne og vigtigheden af APV'en.

Arbejdstilsynet har for nyligt offentliggjort tal for hvilke reaktioner, der har været på baggrund af deres tilsyn i 2024. Heriblandt er der givet mere end 1700 påbud til virksomheder vedrørende Arbejdspladsvurderingen (APV). Dette vidner om, at der stadig er et behov for at gøre opmærksom på reglerne og vigtigheden af APV’en. For selvom APV’en har eksisteret og været lovpligtig i 30 år, tyder tallene på, at der er flere steder, hvor man ikke er opmærksom på at afholde APV hvert 3. år eller på at få den ajourført, hvis der sker ændringer i arbejdsforholdene, arbejdsmetoderne eller arbejdsprocesserne, som kan påvirke arbejdsmiljøet. I praksis betyder det, at der skal udarbejdes en ny vurdering ved enhver væsentlig forandring.

Du finder Arbejdstilsynets opgørelse her.

APV’en er yderst essentiel for at sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø uden ulykker m.m. Derfor vil vi som arbejdsmiljørådgiver gøre opmærksom på vigtigheden af APV’en, og vi vil selvfølgelig også gerne hjælpe jer. Så har I svært ved selv at overskue at udføre APV’en, eller vil I blot have gode råd, så er vi klar til at hjælpe eller rådgive.

Kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk for at høre nærmere.

 

Styr jeres APV digitalt

Hos Avidenz tilbyder vi også et digitalt system, der kan hjælpe jer med at holde styr på jeres APV. I SOSWEB er det nemlig muligt at planlægge og oprette alt vedrørende APV’en. Det er blandt andet muligt at oprette og styre de opgaver, der er kommet på baggrund af APV’en samt at oprette handlingsplaner. Med angivelse af løsningsforslag, ansvarlig og en tidsplan får I et overskueligt overblik over status på de fremkomne opgaver. I kan hele tiden løbende følge med i, hvor langt I er med løsningerne og hvor mange opgaver, der er tilbage.

Der kan desuden opsættes alarmfunktioner i kalenderen, så de ansvarlige får besked, når det er tid for APV’er og opgaver.

 

I får dermed følgende udbytte:

  • Overblik over APV og handlingsplaner
  • Styr på dokumentationen for jeres APV
  • APV er let tilgængelig for alle medarbejdere ved kundekrav og krav fra myndigheder

Du kan læse meget mere om SOSWEB her.

Kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk, hvis I vil høre mere om SOSWEB og dets mange funktioner.

Avidenz A/S
Magnoliavej 6
5250 Odense SV
Odense Kommune
Danmark
CVR nummer: DK28124341

Kontaktperson

KML
Kristina Munch Larsen
Kommunikations- og marketingmedarbejder
kml@avidenz.dk

Send til en kollega

0.034