23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Nutidens forbrugere venter ikke på dig

Nutidens forbrugere prioriterer unikke kundeoplevelser og de er villige til at betale med deres data for at få dem. Der er altså en hidtil uset mulighed for detailhandlere i at gå et skridt videre og løfte kundeoplevelsen til et nyt niveau.

Af: Thomas Lund, Retail Market Manager, Columbus.

Men mange detailhandlere er i tvivl om, hvordan de for alvor tager det næste skridt og implementerer en såkaldt digital retail strategi. At skaffe indsigt og drive salg på tværs af kanaler, optimere service og returprocesser samt styrke butikspersonalet kan være tidskrævende og dyrt. Men ved at arbejde med intelligent detail (intelligent retail technology) kan man komme et stort skridt af vejen – og for mange vil løsningen være at vælge et cloudbaseret forretningssystem.

4 områder der gør intelligent detailhandel muligt
I denne digitale tidsalder er det afgørende vigtigt at dykke dybere ned i kundeadfærden og i højere grad end tidligere at dyrke omnichannel retail. Dette er simpelthen fordi, at man som detailhandler er nødt til at engagere sig i og med ALLE ens kunder på hele deres kunderejse.

I denne blog giver jeg dig et overblik over de vigtigste forhold ved digitalisering, som en central del af dine operationer. De er med til at muliggøre intelligent detailhandel (Retail Intelligence).

1. Design kunderejsen fra start til slut – og styrk loyaliteten
Convenience is key. Kunder vil i dag have det let, simpelt og personligt. Som detailhandler skal man forstå ens kunder bedre og levere personaliserede oplevelser.

Med de mængder af tilgængelige data i dag, kan du som virksomhed kende dine kunder bedre, end de kender sig selv. Du er nødt til at dykke dybere ned i kundeadfærden og bruge disse data sammen med den digitale teknologi til at løfte dine kunders møde med din forretning til det næste niveau.

Med kundernes stigende forventning til 'bedst i klassen' shopping, er det altafgørende, at du er relevant og tilstede på alle de kanaler, som dine kunder benytter.

2. Lad dit personalet gøre det, de er bedst til
På trods af de nye digitale shoppingmuligheder foretrækker rigtig mange kunder stadig menneskelig interaktion for rådgivning og service. Som detailhandler skal man altså sikre, at ens medarbejdere er klædt på til at imødekomme kundernes behov og præferencer. Hvis man som detailhandler driver fysiske butikker, bør man holde sig for øje, at flere og flere analyser fremhæver, at en af de største vækstmuligheder i de fysiske butikker er at understøtte butikspersonalet med digitale redskaber. Udfordringen med at føre dette ud i livet er ofte de massive investeringer, det kræver at digitalisere samtlige medarbejdere i butikkerne. Men hvis man stopper op et øjeblik og overvejer, hvilke muligheder der ligger i det – ja, så er business casen måske slet ikke så dårlig endda. Moderne cloud baserede applikationer og regnekraften fra skyen giver nogle hidtil usete muligheder for at designe og skalere løsninger helt ud i hånden på medarbejderne på butiksgulvet.

Lad dit cloudbaserede forretningssystem arbejde målrettet med indsigt fra kundernes købshistorik og tidligere køb til at give personalet indsigt i den enkelte kundes historik, præferencer og behov.

3. Levér intelligent forsyningskæde
Har du tænkt over, hvor fordelagtigt det ville være at kæde frontend og backend forretningsoperationerne sammen og integrere dem problemfrit? Det der tidligere var en fordel, er i dag blevet en nødvendighed.

Tiden hvor retail logistik var en 'black-box' er forbi. I dag er det nødvendigt med transparens i hele værdikæden for at imødekomme forbrugernes krav. Du er nødt til, hurtigt og i realtid, at give kunderne svar på leveringstider eller situationer med udsolgte varer. Ellers søger kunderne bare mod de rene eCommerce spillere, der i større grad er lykkedes med at skabe denne gennemsigtighed i forsyningskæden.

I denne nye virkelighed ligger forskellen mellem succes og fiasko i ens retail logistik. I sin simpleste form handler retail logistik om at håndtere processen med flow af varer fra leverandøren og til slutkunden.

For at kunne sikre en velkørende butikskæde i dagens detailmiljø, er en transparent værdikæde og realtids notifikationer et must.

Fleksibilitet og funktionalitet på tværs af platforme er den nye standard, og detailkæder, der formår at implementere disse systemer i deres butikker, vil stå til at opnå signifikante fordele i forhold til deres konkurrenter.

4. Nytænk detailhandel
Endelig vil du være nødt til at genopfinde dine forretningsmodeller. Den fysiske butik er nemlig langt fra død. Ifølge et studie fra Capgemini har 70% af forbrugerne stadig et behov for at føle eller opleve en vare, før de køber den. Men 57% af dem ønsker, at butikkerne leverer mere end bare at sælge produkter, deres køb skal være oplevelsesrelateret.

Experimental retail (også kaldt for retailtainment) er en måde at gentænke sin retailforretning på. 52% af millennials siger, at deres penge går på oplevelsesrelateret køb. Derfor er du som detailhandler nødt til at give dine kunder en førsteklasses købsoplevelse, hvor du bruger en kombination af kunst og teknologi.

Lad skyen styrke din detailforretning. Download vores e-bog og få 6 gode grunde til at vælge et cloudbaseret forretningssystem:

6 gode grunde til at vælge et cloudbaseret forretningssystem

Columbus A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK13228345
P nummer: 1018457497

Kontaktperson

DG
Dorothea Gam
Marketing manager
+45 29690810 dga@columbusglobal.com

Send til en kollega

0.047